Raport de evaluare – clasa pregătitoare, anul şcolar 2012-2013

Procesul de evaluare şi observare a elevilor din clasa pregătitoare se desfăşoară pe tot parcursul anului şcolar și se finalizează în luna mai prin completarea Raportului de evaluare (model de raport în ataşament).

Raportul de evaluare este un document-tip în care se consemnează nivelul dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi al dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare.

Articol complet: Didactic

 

 

 

  Temele pentru acasă: o povară? 

 

Când se gândesc la temele pentru acasă majoritatea copiilor se aşteaptă la stres, oboseală, efort sau plictiseală. Imaginea copilului care se ocupă de lecţii cu zâmbetul pe buze pare ruptă de realitatea cotidiană. Tabloul tipic este mai degrabă cel în care copiii încearcă să scape cât mai repede de teme iar părinţii trebuie să-i supravegheze şi să-i corecteze permanent. Nu e de mirare că făcutul temelor este în multe familii unul dintre momentele cele mai tensionate de peste zi.

Chiar dacă temele pentru acasă sunt menite să îl ajute pe copil, este tot mai clar că ideea lecţiilor este aplicată într-un mod greşit. Îţi propun să re-gandim ce ar trebui să însemne temele şi cum de s-a pierdut scopul lor pozitiv.

 Articol completPsiholog pentru copii       

 

 

  

 

 

  Lecţii inedite la clasa zero: copiii vor juca Raţele și vânătorii, vor sări elasticul și vor învăţa să cheltuie banii

 

La clasa pregătitoare, copiii învață prin joc: cum să cheltuie corect banii, vor exersa pași simpli de dans, cum să se hrănească sănătos, se vor juca „Rațele și vântorii”, Coarda, Elasticul și Șotron.

Elevii vor studia opt materii obligatorii: comunicare, matematică şi explorarea mediului, muzică şi mişcare, educaţie pentru societate, educaţie fizică şi sport, dezvoltare personală, arte vizuale şi lucru manual, religie şi o materie opţională – Tehnologii de informare şi comunicare.

Articol complet: Evz.ro

 

 Curriculum clasa pregatitoare

 

Găsești mai jos programele școlare pentru clasa pregătitoare, competențele care vor fi dezvoltate în cadrul acesteia, precum și planul-cadru pentru învăţământul primar, clasa pregătitoare şi clasele I – a II-a.

Sursa: www.edu.ro 

 

Comunicare în limba română

Matematică și explorarea mediului

Educație pentru societate

Muzică si mișcare

Tehnologii de informare și comunicare

Educație fizică și sport

Religie

Consiliere și orientare

Arte vizuale și lucru manual

Plan cadru pentru învăţământul primar, clasa pregătitoare şi clasele I și a II-a

Progresia competențelor în ciclul achizițiilor fundamentale

 

   Pregatirea prescolarului pentru scoala

 

Pregatirea pentru primul an de scoala nu inseamna doar cumpararea ghiozdanului si a altor rechizite. Prescolarul trebuie sa fie obisnuit sau cel putin familiarizat cu ceea ce inseamna scoala, o institutie in care isi vor petrece o buna parte din viata, iar acest lucru nu se realizeaza in cateva zile, ci in cativa ani. Tot ceea ce inseamna scoala este nou pentru un copil prescolar - trezirea de dimineata, reguli noi, pauze, cladiri mari si impozante, colegi foarte multi si de varsta mai mare, teme, etc.

Articol complet:   Romedic  

 

  

  Activitati extrascolare 

 

Pasiunile copilului tau sunt importante si tu il poti ajuta sa le descopere.
Aici gasesti informatii despre locurile unde copilul tau invata lucruri noi si isi dezvolta potentialul. 

Articol complet:  Sunt parinte            

 

 

   Opt tipuri de copii dezorganizati 

 

 

Copilul tau incearca mult sa aiba performante bune la scoala? Incearca, dar parca mai mereu apar tot felul de greutati si obstacole care il impiedica isi organizeze timpul si activitatile cum trebuie?  Si pentru ca inainte de a incerca sa il ajuti, trebuie sa afli mai multe despre motivele pentru care copilul tau nu reuseste sa se organizeze, suntem alaturi de tine cu o serie de informatii utile despre tipologia copilului dezordonat.
Articol complet: Sunt parinte  

 

  Ce facem in vacanta mare?

 

Oare de cate ori nu v-ati pus aceasta intrebare si oare de cate ori nu v-ati intrebat cu ce activitati sa le ocupam timpul copiilor nostrii? 

 Cateva idei de pe net adunate:

 

 Grupul de Copii Bravissimo - Bucuresti - Asociatia Culturala Bravissimo sustine programul "AICI, ACOLO", un proiect al A.C.T.O.R. (Asociatia Culturala pentru Teatru si Origami din Romania), in parteneriat cu aceasta. In cadrul acestui proiect multicultural, va fi editat un CD audio ce va fi folosit si ca material didactic in scoli, si va fi promovat printr-o serie de spectacole si concerte la care vor participa copiii din Corul Bravissimo.
http://www.bravissimo.ro/

 

Muzeul National de Istorie Naturala "Grigore Antipa" organizeaza programe educative pentru copii, programe menite sa dezvolte nu doar cunostintele generale ci si imaginatia copiilor:Clubul Savantilor Trazniti - Concepute pentru copiii activi, cu imaginatie si curiozitate, in varsta de 4-14 ani, programele Fun Science imbina distractia cu educatia.

 http://www.antipa.ro/

 

CLEVER Business Solutions  - Vara aceasta ne dam intalnire la CLEVER children! Program care completeaza portofoliul educational al copilului tau! Curs de oratorie pentru copii. Stapaneste-ti emotiile si vorbeste increzator in fata audientei! Curs de atitudine, comportament si limbaj pentru copii. Invata sa ai incredere in tine si in potentialul tau!Club de conversatie in limba engleza. Indrazneste sa vorbesti engleza!

http://www.cursuricopii.ro/

 

Scoala de vara de muzica Boem Club - Scoala de Muzica Boem Club, prima scoala particulara de muzica din Bucuresti va desfasura pe parcursul vacantei de vara, la fel ca si in anii precedenti, cursurile Scolii de Vara Boem Club. Daca iti doresti ca cel mic sa inceapa in aceasta vara studiul unui instrument sau sa isi perfectioneze abilitatile muzicale.
 http://www.boemclub.ro 

 

  

Despre comportamente si atitudini:

 

Copilul nu se cunoaste decât pe el: îl învăţ  să-i descopere pe ceilalţi.

Nu se gândeşte decât la propriile aspiraţii: îl ajut să descopere aspiraţiile colegilor săi.

Crede că poate să facă ceea ce vrea: îi explic limitele libertăţii sale.

Nu vede necazurile celorlalţi: îl incit să fie solidar.

Nu înţelege utilitatea politeţii: îi demonstrez necesitatea de a fi politicos.

Se comportă ca şi cum ar fi singur pe lume: îi explic bucuriile, necazurile pe care le poate cauza.

Este închis în el insuşi: îi propun activităţi cu alţi copii.

 

 

„Norme” de conduită aparţinând unui autor renumit  în  domeniul Educaţiei parentale, F. Dodsan, pe care le-a înfăţişat ca „porunci” esenţiale pentru ocrotirea  sănătăţii copilului în familie:

  • Nu îţi deprecia copilul!

  • Nu folosi ameninţări!

  • Nu îţi mitui copilul!

  • Nu îl obliga să promită!

  • Nu fi excesiv în supraveghere!

  • Nu face exces de cuvinte!

  • Nu îl răsfăţa mai mult decât trebuie!

  • Nu abdica de la cerinţele constante privind regulile!

  • Nu cere respectarea unor reguli inadecvate vârstei!

  • Nu insista să obţii o supunere oarbă!

  • Nu utiliza metode moralizatoare ce induc vinovăţia!

  • Nu da ordine pe care nu le iei în serios!

 

Sfaturi:

  • Învăţaţi-l să gândească pozitiv !

  • Răsplătiţi-l şi lăudaţi-i orice efort !

  • Ascultaţi-i poveştile, chiar dacă este târziu şi sunteţi obosit !

  • Jucaţi-vă alături de el !

  • Petreceţi-vă timpul împreună cu el !

  • Învăţaţi-l diverse jocuri, cooptaţi-l în diferite munci în gospodărie!

  • Din când în când lăudaţi-l în faţa altor persoane !

  • Când copilul face o greşeală, întrebaţi-l: „Ce-ai învăţat din asta?

 

„Copiii noştri înfloresc pe trunchiul viu al vieţii noastre.  Ei nu sunt un buchet, ci o minunată grădină de meri. Şi această grădină e a noastră.”(A. S. Makarenko)